רנד ושות׳
משרד עורכי דין

לוחמה משפטית וכלכלית בארגוני הטרור

כתבות מן התקשורת

קורבנות הפיגוע בכביש 12 תובעות את החמאס

ישראל היום | 29/05/22

משפחות הנרצחים, ביניהם לוחם הימ"מ פסקל אברהמי ז"ל, תובעות 60 מיליון ש"ח מהחמאס

משפחתו של לוחם הימ"מ פסקל אברהמי ז"ל, שנהרג בהיותו בן 49 במהלך מתקפת הטרור בכביש 12 בשנת 2011, הגישה ביום חמישי האחרון תביעת ענק נגד ארגון חמאס בבית המשפט המחוזי בירושלים בסך 60 מיליון שקלים. לתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד יקי רנד, הצטרפו משפחותיהם של חלק מקורבנות הפיגוע.

 

נזכיר כי באוגוסט 2011 שבעה מחבלים מארגון הטרור ועדות ההתנגדות העממית המשויך לחמאס חצו את גבול מצרים בקילומטר ה־26 מהעיר אילת ותקפו את קו 392 של אגד ומכוניות אזרחיות. בהמשך התנהלו חילופי אש עם כוח צה"ל וימ"מ. בפיגוע נהרגו כל חברי חוליית המחבלים וחמישה חיילים מצרים, ונרצחו שישה אזרחים ישראלים, חייל צה"ל ולוחם ימ"מ.

 

אברהמי היה מוותיקי לוחמי הימ"מ ושירת ביחידה 26 שנה. הוא זכה למוניטין גבוה, ועל אומץ ליבו זכה בשני עיטורי המופת ובעיטור האומץ של המשטרה.

"הפסיקה בישראל הכירה בסמכותו של ביהמ"ש בישראל לפסוק פיצויים עונשיים במקרה כמו זה שלפנינו, כאשר העוולה בוצעה בכוונה או בזדון", נכתב בכתב התביעה. "התנהגות הנתבע היתה זדונית ומכוונת. הנתבע עשה פעולותיו אך ורק במטרה אחת: לרצוח ולחבל. הואיל והתנהגות הנתבע כולה היתה נפשעת, זדונית ומכוונת, מתבקש כבוד בית המשפט לפסוק לתובעים פיצויים עונשיים ו/או הרתעתיים ו/או לדוגמה".

 

אמו של לוחם הימ"מ ניקול אברהמי סיפרה אתמול (ראשון): "זה יום ההולדת של פסקל, הוא היה צריך להיות בן 60. אני מרגישה שיש חור שלא נסגר בתוכי. אומרים שעוברים את השנים וחוזרים לחיים. זה נכון שחוזרים לחיים ויש לנו גם אחריות, אבל זה לא משהו שאפשר לקום ממנו באמת. אני כל הזמן חושבת איך יכול להיות שזה מה שקרה. כשאני רואה מה שקורה עכשיו בחדשות, אני לא מאמינה לאן הגענו. אנו נותנים להם תנאים מפליגים בבית הסוהר, הם לומדים לתואר – ומה עם ההורים השכולים והיתומים והמשפחות? אם כל משפחה תדרוש פיצויים מהארגון ששלח אותם לרצוח נשים וילדים, אולי זה יעזור".

 

עו"ד יקי רנד, מומחה ללוחמה משפטית בטרור, מסר: "התביעה היא חלק ממערכה כנגד מחבלים, ארגוני הטרור וכל מי שמעניק להם תמיכה, מתוך התפיסה כי הכסף הוא תשתית לטרוריסטים".

 

 

כתבות נוספות

נקמה חצי נחמה

נקמה, חצי נחמה

זה לקח שמונה שנים, אבל הם סוף–סוף זכו בצדק, ניצולי פיגוע הדמים בבורגס התייצבו להעיד על התופת, והמחבלים נידונו למאסרי עולם ו–300 מיליון שקל פיצויים.
פיצויי ענק נפסקו לקורבנות הטרור

פיצויי ענק נפסקו לקורבנות טרור

פסק דין תקדימי: בית משפט בבולגריה קבע כי נפגעי הפיגוע בבורגס ב-2012 ומשפחות ההרוגים יפוצו ב-300 מיליון שקל.
האירופים ישנו את היחס לחיזבאללה

האירופים ישנו את היחס לחיזבאללה?

מאסר עולם נגזר על שותפי המחבל המתאבד שרצח 5 ישראלים ואזרח בולגריה בשנת 2012. האם היחס האירופי לחיזבאללה ישתנה?
דילוג לתוכן