רנד ושות׳
משרד עורכי דין

לוחמה משפטית וכלכלית בארגוני הטרור

כתבות מן התקשורת

משפחות חללי צוק איתן תובעות את תומכי החמאס

YNET | 16/07/21 

 

"נגדע את המימון לארגון הטרור": 40 משפחות חללים שנפלו במבצע צוק איתן בשנת 2014 הגישו תביעת ענק בסך מיליארד ו-147 מיליון שקל נגד בנקים, עמותות וחברות הייטק שתמכו כספית בחמאס לפני ובמהלך המבצע.
התביעה, שמוגשת במלאת שבע שנים לנפילת הבנים, הוגשה באמצעות עו"ד יקי רנד לבית המשפט המחוזי בירושלים לאחר שנים של איסוף מידע וראיות. בין התובעים – משפחותיהם של סרן צבי קפלן, סמ"ר ליאל גדעוני, סמל דור דרעי, סגן רועי פלס וסמל אדר ברסנו.
"שום סכום בעולם לא יחזיר לי את אדר", אמר אביו גיל והסביר: "התביעה היא חלק ממאבק ממושך בטרור. המטרה היא לגדוע את צינור החמצן של חמאס ולפגוע להם בכיס ובאלו שתורמים כספים לארגוני טרור שכל מטרתם לפגוע באזרחי ישראל ובחייליה. זה חלק ממפעל ההנצחה שהקמנו עבור אדר". הוא הוסיף כי "יש כאן משמעות לאומית-ערכית גם מתוך דאגה לחיילי צה"ל בבואם להילחם בעתיד בארגונים אלו".
חגית פלס, אימו של רועי שיתפה: "אני מרגישה חלק מהמאבק בייבוש מקורות המימון של הטרור. רועי נלחם בגוף ואנחנו בכסף. רועי נלחם במלחמה ואני ממשיכה אותה". לתביעה שותפות גם משפחות של אזרחים שנהרגו במהלך הלחימה, בהם דרור חנין. אייל, אחיו של דרור, אמר: "זו הצוואה של דרור שנהרג בזמן שהגיע עם חבילות לחיילים שנכנסו לעזה. כל שקל שיעבור אלינו יופנה לסיוע לחיילים, כפי שדרור היה עושה".
בכתב התביעה מופיעים שמותיהם של חברה זרה שהעניקה סיוע טכנולוגי לחמאס, בנקים בגדה המערבית השייכים לרשות הפלסטינית, וכן בנקים בקטאר ובטורקיה. מהתביעה עולה כי חמאס, שניזוק כלכלית לאחר שהוכרז כארגון טרור, הקים ארגוני צדקה שפתחו חשבונות בנקים שבאמצעותם הולבנו כספים למטרות טרור.
בתביעה נכתב: "הנתבעים סייעו ואפשרו לחמאס לבנות, לתחזק ולנהל את התשתיות שהיו דרושות לו לתכנונן ולביצוען של פעולות הטרור בהן נהרגו המנוחים וניזוקו התובעים. אובדן הבן, הבעל, האח או האב, כל תובע לפי עניינו, הותיר בתובעים את חותמו לעד והפכם לשבר כלי".
"התובעים אשר זה מקרוב קיימו חיי משפחה תקינים ומאושרים, הפכו באבחת דפיקת דלת לאנשים אשר החיוך נמוג מפיהם וארשת נוגה נסוכה על פניהם. אין מזור לכאבם ולריק שנפער בחייהם וכל סכום פיצוי, גבוה ככל שיהיה, לא ינחמם ולא ייתן מנוח לנפשם הפצועה. ובתוך ים העצב והדמעות זוקפים התובעים קומתם, מישירים מבטם ותובעים את נזקיהם מהנתבעים".
עו"ד רנד, שהגיש את התביעה, מסר: "אני חדור תחושת שליחות וגאה לקחת חלק במאבקה המתמשך של מדינת ישראל בגופי הטרור אשר עוינים את עצם קיומה. נוכיח את התנהגותם הנפשעת של הנתבעים, אשר תמכו בחמאס בגלוי ובסתר. אני מצדיע למשפחות אשר הסכימו לקחת חלק בתביעה, למרות המעמסה הנפשית הכבדה וכואב את כאבן. אייצג אותן בחרדת קודש".

 

כתבות נוספות

נקמה חצי נחמה

נקמה, חצי נחמה

זה לקח שמונה שנים, אבל הם סוף–סוף זכו בצדק, ניצולי פיגוע הדמים בבורגס התייצבו להעיד על התופת, והמחבלים נידונו למאסרי עולם ו–300 מיליון שקל פיצויים.
פיצויי ענק נפסקו לקורבנות הטרור

פיצויי ענק נפסקו לקורבנות טרור

פסק דין תקדימי: בית משפט בבולגריה קבע כי נפגעי הפיגוע בבורגס ב-2012 ומשפחות ההרוגים יפוצו ב-300 מיליון שקל.
האירופים ישנו את היחס לחיזבאללה

האירופים ישנו את היחס לחיזבאללה?

מאסר עולם נגזר על שותפי המחבל המתאבד שרצח 5 ישראלים ואזרח בולגריה בשנת 2012. האם היחס האירופי לחיזבאללה ישתנה?
דילוג לתוכן