רנד ושות׳
משרד עורכי דין

לוחמה משפטית וכלכלית בארגוני הטרור

כתבות מן התקשורת

פיצויי ענק נפסקו לקורבנות טרור

ידיעות אחרונות | 7/10/2020

 

פסק דין תקדימי: בית משפט בבולגריה קבע כי נפגעי הפיגוע בבורגס ב-2012 ומשפחות ההרוגים יפוצו ב-300 מיליון שקל.

 

תקדים היסטורי: לראשונה על אדמת אירופה התקבל פסק דין המעניק פיצויי ענק לנפגעי טרור ישראלים.

 

ביולי 2012 התרחש פיגוע טרור בשדה התעופה של בורגב, בולגריה. מחבל שעליו מטען נפץ התפוצץ סמוך לאוטובוב של קבוצת תיירים ישראלים. חמישה מהם נהרגו, ועימם גם נהג האוטובוס הבולגרי. עשרות אנשים נוספים נפצעו.

 

חקירת הפיגוע העלתה כי המחבל שנהרג היה חלק מחוליה של שלושה אנשי חיזבאללה, אשר היו שותפים בתיכנונו ובביצועו של הפיגוע. שני המחבלים הנותרים נמלטו ללבנון ונשפטו ללא נוכחותם תוך שהם זוכים לייצוג של סנגורים מקומיים. לפני שבועיים הם הורשעו ונשלחו למאסרי עולם ללא אפשרות חנינה.

על פי הנוהל המשפטי הקיים בבולגריה, באותו הליך התנהלה גם תביעת הפיצויים האזרחית של קורבנות הפיכוע –  המשפחות הישראליות השכולות, עשרות הפצועים ומשפחתו של הנהג הבולגרי שנהרג. כולם יוצגו על ידי עו״ד יקי רנד הישראלי.

 

מהצד הישראלי ניסו כל העת לשכנע את התביעה לכלול את ארגון החיזבאללה ברשימת האחראים לפיגוע ולא רק את שני המחבלים. רק בדיור האחרון, בצעד דרמטי, התביעה ניאותה לכך.פסק הדין ניתן אתמול, ותקציר שלו נשלח לצדדים. לתובעים נפסק פיצוי כולל של 300 מליון שקל. בתקציר מוזכרים רק שני המחבלים, אולים לפי גורמים בבולגריה בפסק הדין המלא מוזכר חיזבאללה כמי ששלח אותם. לכן התובעים ינסו להשיג את הכסף על ידי חילוט נכסיו של ארגון הטרור.

 

לדברי עו״ד רנד, ״מדובר בפסק דין אכיף, אשר יכובד על ידי מדינות האיחוד האירופי, כמו גם בארה״ב. ניאבק לגבות את הסכום שנפסק עד השקל האחרון״.

כתבות נוספות

נקמה חצי נחמה

נקמה, חצי נחמה

זה לקח שמונה שנים, אבל הם סוף–סוף זכו בצדק, ניצולי פיגוע הדמים בבורגס התייצבו להעיד על התופת, והמחבלים נידונו למאסרי עולם ו–300 מיליון שקל פיצויים.
האירופים ישנו את היחס לחיזבאללה

האירופים ישנו את היחס לחיזבאללה?

מאסר עולם נגזר על שותפי המחבל המתאבד שרצח 5 ישראלים ואזרח בולגריה בשנת 2012. האם היחס האירופי לחיזבאללה ישתנה?
ברסנו

משפחות חללי צוק איתן תובעות את תומכי החמאס

"נגדע את המימון לארגון הטרור": 40 משפחות חללים שנפלו במבצע צוק איתן בשנת 2014 הגישו תביעת ענק בסך מיליארד ו-147 מיליון שקל נגד בנקים, עמותות וחברות הייטק שתמכו כספית בחמאס לפני ובמהלך המבצע.
דילוג לתוכן